دستگیری شکارچیان غیر مجاز در خراسان جنوبی ۷۵ درصد افزایش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در خراسان جنوبی ۷۵ درصد افزایش یافت

بیرجند - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: فروردین امسال ۲۶ شکارچی غیر مجاز در استان دستگیر شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش اکودام، مسعود مستقیم روز دوشنبه افزود: این تعداد شکارچی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، مناطق آزاد مستعد، مناطق مرزی و مناطق کویری برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست، پیشگیری از شکار غیرمجاز حیات وحش، دستگیری شکارچیان غیرمجاز و متخلفان زیست محیطی و پیشگیری از زمین‌خواری، کوه‌خواری و تخریب اراضی در مناطق حفاظت شده دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از شکارچیان غیرمجاز لاشه سه راس کل وحشی، ۲ راس قوچ، ۲ راس جبیر، ۱۴ قطعه کبک، دام‌ها و تله های زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان وحشی و سایر حیات وحش، پنج سلاح شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی ، تعداد ۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، فشنگ‌های غیرمجاز خفیف، فشنگ‌های سلاح‌های شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی و ادوات و وسایل انجام شکار غیر مجاز حیات وحش کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: با حضور به موقع و تلاش پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان ۱۴ نفر از آمار مذکور قبل از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و در حین شروع به شکار دستگیر شدند.

مستقیم تاکید کرد: با توجه به فصل زاد و ولد وحوش با شکارچیان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که از سال‌های گذشته باب شده زنده‌گیری بچه لاک‌پشت‌ها و انواع مار و سوسمار در محیط زیست کشور است که خراسان جنوبی هم مستثنی نیست، توصیه می‌شود به هیچ عنوان مردم اقدام به زنده‌گیری پرندگان، خزندگان و وحوش نکنند.

مستقیم گفت: حتی اگر پس از زنده‌گیری حیوان به طبیعت هم برگردد نخواهد توانست خود را با محیط پیرامون وفق دهد.

۱۶ درصد مساحت خراسان جنوبی زیر پوشش حفاظت محیط زیست است در حالی که این آمار ۶ درصد از میانگین بین‌المللی آن بیشتر است و در این مناطق هشت نوع گربه‌سان نظیر یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، گربه شنی، وحشی و پالاس و گونه‌های کمیابی همچون قوچ اوریال، کل، بز، میش و سایر گونه‌های جانوری یافت می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...