معدوم‌سازی ۱۲ تن فرآورده خام دامی در بیرجند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معدوم‌سازی ۱۲ تن فرآورده خام دامی در بیرجند

بیرجند - رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با توجه به اهمیت صیانت از سلامت عمومی مردم ۱۲ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف در فروردین ماه امسال ضبط و معدوم‌سازی شد.

به گزارش اکودام، حسن علیزاده روز دوشنبه افزود: از این مقدار هزار و ۷۹۰ کیلوگرم فرآورده خوراکی طیور که قابلیت مصرف انسانی نداشته مربوط به ۲ کشتارگاه صنعتی استان بوده است.

وی گفت: این کشتارگاه‌ها علاوه بر نیاز مرکز استان درصد زیادی از نیاز سایر شهرستان‌ها را تولید می‌کنند که نظارت دقیق و تخصصی بازرسان بهداشتی و مستقر در این واحدها سبب خروج این فرآورده‌ها از چرخه مصرف انسانی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند افزود: همچنین در کشتارگاه دام بیرجند به عنوان تنها منبع مجاز تامین گوشت قرمز تازه و با تلاش و تیزبینی بازرسان بهداشتی ۷۰ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف معدوم‌سازی شد.

وی بیان کرد: در این مدت مقدار ۹۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی که قابلیت مصرف انسانی را نداشت با همت واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شهرستان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

علیزاده گفت: امیدواریم با بازرسی‌های دقیق دست سودجویان و تهدید کنندگان بهداشت و سلامت جامعه از بازار فرآورده‌های خام دامی کوتاه شود و محصولی با کیفیت و سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور است که از این تعداد یک کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه طیور در بیرجند فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...