اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: با زیرساخت‌های مناسبی که از سال گذشته به واسطه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر در استان صورت گرفته، سرعت کار در سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی آخرین وضعیت تفاهم‌نامه هاب شتر افزود: تولید ثروت و افزایش درآمد مردم از مهمترین پیامدهای اجرایی شدن این طرح در استان است.

وی گفت: طرح هاب منطقه‌ای شتر از سال گذشته و طی تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان‌ جنوبی عملیاتی شد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: روند اجرا و پیشرفت فیزیکی کار در نهبندان، حکایت از جدیت همه حوزه‌ها در نهایی شدن مفاد تفاهم‌نامه دارد.

وی مهمترین مؤلفه‌های مدنظر در این تفاهم‌نامه را بالفعل کردن بخشی از ظرفیت‌های بالقوه استان برشمرد و گفت: اقلیم مناسب استان، تسلط مردم به شغل آبا و اجدادی و انگیزه آنها به ادامه این حرفه از جمله عواملی است که می‌تواند به موفقیت طرح کمک کند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تحقیقات علمی نشان داده که از شیر شتر می‌توان ۷۰ فرآورده تولید کرد، متذکر شد: با استفاده از همین پتانسیل می‌توان ثروت ایجاد کرد و مهمترین دغدغه فعلی که همان کم درآمد بودن مردم استان است را رفع کرد.

وی حذف بروکراسی‌های اداری و تسهیل شرایط برای بهره‌مندی افراد متقاضی از خدمات طرح را از مهمترین تکالیف مدیران دستگاه‌های اجرایی در جریان تحقق طرح هاب شتر عنوان کرد و گفت: تحقق این طرح و همچنین واردات دام اصلاح نژاد شده، غنی سازی ذخیره دام استان را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه که با حضور نماینده منتخب مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استان برگزار شد، از متولیان اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر خواست ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در شهرستان نهبندان، نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای ادامه پروژه و اجرای فاز بعدی در شهرستان زیرکوه نیز اقدام شود.

بنابر این گزارش در طرح هاب منطقه‌ای شتر، زنجیره کاملی از احداث مزارع پرورش شتر تا ایجاد واحدهای تولیدی گوشت، شیر، شیرخشک، روغن، صابون و حتی ریسندگی پشم شتر دیده شده که در صورت تحقق کامل، می‌تواند خراسان جنوبی را به عنوان قطب پرورش شتر و تولید محصولات فرآوری شده تبدیل کند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...