اراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی

رییس جمهور گفت: اراده و توان ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی کشور بر اراده و خواست دشمنان فائق آمد.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم اقتصادی در استان خوزستان هستیم. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران عزیز، چه کارهای بزرگ ایجاد کردند و افتخار آفریدند.

وی افزود: همه این افراد تشکر می‌کنم که در هوای گرم استان خوزستان به صورت شبانه روزی تلاش کردند و این اقدامات بسیار بزرگ را انجام دادند تا این فعالیت‌های به جهش اقتصاد کشور کمک کند.

رئیسی گفت: در این میدان اراده‌ها در مجموعه‌های فولادی و صنعتی کشور بر اراده دشمنان فایق آمده است. در این مجموعه فولادی خوزستان آنچه امروز آغاز به کار رسمی پیدا کرده است که البته از چندی پیش آزمایشی آغاز شده و امروز رسماً اعلام می‌شود تولید آهن اسفنجی است که ۲ میلیون تن در سال است. معنای تولید ۲ میلیون تن در سال یعنی ایران اسلامی در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد و این افتخار بزرگی است نصیب ایران مهندسان کارگران و کارشناسان مجموعه شده است.

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از طرح آهن اسفنجی زمزم سه با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال گفت: این اقدام به معنای این است که ایران اسلامی در مقاوم اول منطقه و مقام دوم جهان به تولید این محصول مهم دست یافت.

رئیسی افزود: بهره برداری از طرح فولادی زمزم ۳ بدون حضور مشاوران خارجی و به همت داخلی و خودباوری جوانان افتخاری مضاعف دارد. به کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی برای احداث طرح فولاد زمزم سه از جمله اقدام‌های بزرگ و مهمی است که در این طرح به ثمر رسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید فولاد در خوزستان افزود: باید با توسعه صنایع در استان کاری کرد تا مشکل بیکاری خوزستان برای همیشه برطرف شود.

سرمایه گذاری بانک‌ها در میادین نفتی

رئیسی با اشاره به بهره‌بردای از میادین سپهر و جفیر گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در میادین نفتی و معادن و به روز شدن ثروت‌های کشور از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است که از اقدامات در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است اما باید تلاش شود نفت و گاز ما در مسیری قرار بگیرد که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند. امروز بر تکمیل زنجیره ارزش تاکید کردم زیرا با این کار اشتغال ایجاد و ارزش افزوده آن وارد جیب ملت ایران می‌شود.

رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی وزارت نفت در این سایت باید در مدت کوتاه این باشد که گازهای مشعل دیگر سوخته نشود و استفاده پد نفتی که باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: اینکه بخش زیادی از ۴۰ همت مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان هزینه شده است، کار بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: تاکید به همه دستگاه‌ها به ویژه وزارتخانه‌های نفت و صمت و همچنین شرکت‌های نفتی و فولادی خوزستان این است که توسعه خوزستان را در اولویت کاری قرار دهند.

رئیسی اهتمام شرکت‌های نفتی و فولادی خوزستان برای گره گشایی از مسائل روستاها و شهرستان‌های خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: جوانان خوزستانی باید احساس کنند که این شرکت‌ها ثمره‌ای برای شهر و روستای آنها دارد.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: اشتغال جوانان خوزستانی باید در اولویت همه شرکت‌های مستقر در این استان باشد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...