جهش تولید گلخانه‌ای در خراسان جنوبی ادامه دارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جهش تولید گلخانه‌ای در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با تداوم اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در این استان میزان سطح گلخانه‌ها ۱۰ برابر و تولید محصول ۲۵ برابر افزایش خواهد یافت.

غلامرضا قوسی روز پنجشنبه افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی منعقد و مقرر شد ۷۰۰ هکتار به کشت گلخانه‌ها در استان افزوده شود.

وی اظهار داشت: در طرح نهضت گلخانه‌ای، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یکی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه را افزایش بهره‌وری و تولید عنوان کرد و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان کم آب خراسان جنوبی که ۲۰ سال با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی دست و پنجه نرم می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۹۹ هکتار زمین برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان مکان‌یابی شده که ۲۱۵ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گرفته است.

قوسی گفت: از این میزان مطالعات مورد نیاز برای ۱۴۰ هکتار از گلخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون سه هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: از این میزان چهار طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتار و ارزش یک‌ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال در کارگروه ملی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تاسیس اولین گلخانه استان در سال ۱۳۷۸ گفت: طی ۲۰ سال گذشته سطح کشت گلخانه‌ای استان به ۷۲ هکتار رسید یعنی به طور میانگین سالی ۳.۵ هکتار به کشت گلخانه‌ای در استان افزوده شده است.

قوسی افزود: در حال حاضر هشت مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۷۲ هکتار در سطح استان وجود دارد که از این سطح حدود ۱۳ هزار تن محصول شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل، صیفی‌جات، گیاهان دارویی مانند آلوئه‌ورا و گیاهان زینتی برداشت می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...