آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در سه استان جدید/ ۵ هزار تن گوجه مازاد کرمانی‌ها خریداری شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در سه استان جدید/ ۵ هزار تن گوجه مازاد کرمانی‌ها خریداری شد

گوجه فرنگی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه در 3 استان جدید هم خرید حمایتی گوجه فرنگی آغاز شده است، گفت:‌ از منطقه جنوب کرمان 5 هزار تن گوجه فرنگی خریداری و پول آنها پرداخت شد.

به گزارش اکودام به نقل از فودنا ; علیرضا غنی‌زاده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی  گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی در خوزستان و گچساران شروع شده و از هفته آینده در شیراز هم آغاز می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: خرید حمایتی گوجه فرنگی در منطقه کرمان و منطقه بلوچستان پایان یافت و در مجموع ۵ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و پول آنها هم پرداخت شد.
طی هفته‌های گذشته وجود گوجه فرنگی مازاد در منطقه کرمان باعث نارضایتی کشاورزان شده بود که با تغییر مدیرعامل سازمان تعاون روستایی و آغاز خرید حمایتی قیمت این محصول متعادل شد و محصولات کشاورزان توسط کارخانه‌ها خریداری و پول آن از سوی سازمان تعاون روستایی پرداخت شده است.
غنی‌زاده با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی گوجه فرنگی منظور شده است، بیان داشت: این میزان اعتبار رقم اختصاص یافته است وگرنه هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد و هر میزان کشاورزان محصول داشته باشند خریداری خواهد شد.
وی تأکید کرد که برنامه ما برای سال آینده پیشگیری کاهش قیمت محصول تولید کننده است و برنامه‌ها را طوری تنظیم می‌کنیم که کشاورزان با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. در سیب و مرکبات هم برنامه ریزی کرده ایم تا ضمن مبارزه با دلالان و واسطه‌ها از ضرر کشاورزان نیز جلوگیری کنیم.
سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...