تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان سمنان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل امورعشایری استان سمنان خبر داد؛

تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان سمنان

مراد خادم گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و انواع محصولات لبنی توسط عشایر استان سمنان طی سال ۹۸ تولید شد.

مراد خادم مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه عشایر با کمترین استفاده از امکانات و خدمات شهری سهم زیادی در تامین نیاز شهرنشینان دارند گفت: ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را عشایر تشکیل می‌دهند که این سهم از جمعیت نقشی مهم در تامین گوشت قرمز و محصولات لبنی استان دارند.

او بیان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی تولید شده در استان سمنان توسط عشایر در سال گذشته ۱۳ هزار تن شیر و چهار هزار و ۱۰۰ تن کشک و فرآورده‌های دیگر لبنی بود.

خادم اظهار داشت: ۹۰ درصد از درآمد عشایر از محل دامداری و دامپروری حاصل می‌شود و پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای رونق و جهش تولید و بهبود معیشت عشایر سودمند است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمد‌های صندوق توسعه ملی برای عشایر استان سمنان تصویب شد که از این میزان ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...