کشتار مرغ در کشتارگاه‌های سمنان از ۱۴ میلیون قطعه فراتر رفت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشتار مرغ در کشتارگاه‌های سمنان از ۱۴ میلیون قطعه فراتر رفت

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۴ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۰۷ قطعه مرغ گوشتی سال گذشته در کشتارگاه های استان کشتار شد.

حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه ابراز داشت: ۱۴ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۰۷ قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه های استان سال ۹۸ کشتار شد که ۱۶۸ هزار و ۲۹۳ کیلوگرم مرغ گوشتی ناسالم در کشتارگاه‌ها شناسایی و ضبط و نابود شد.

حسینی بیان کرد: در استان سمنان هشت کشتارگاه طیور فعال است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار و ۶۸۰ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های گوشتی ناسالم سال ۹۸ در این استان ضبط و به صورت بهداشتی نابود شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار و ۶۲۳ راس دام در پنج کشتارگاه‌ استان سمنان سال ۹۸ کشتار شد که ۱۱ هزار و ۸۹۳ کیلوگرم ناسالم شناسایی و نابود شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: در بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته، ۳۳۱مورد نمونه‌گیری از فرآورده‌های دامی مشکوک به منظور بررسی سلامت محصول انجام شد.
وی تصریح کرد: ۵۹۶ مورد نظارت بر صدور تمدید پروانه بهداشتی واحدهای پرورشی مانند دامداری و مرغداری استان در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: کارشناسان دامپزشکی ۱۲ هزار و ۴۸۳ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی در سال ۹۸ انجام دادند که منجر به ضبط ۴۱ هزار و ۸۷۴ کیلوگرم فرآورده‌ ناسالم شد.
۴۹۴ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۰۴ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...