خسارت ۸۱.۷ میلیارد ریالی سیل به عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی سمنان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خسارت ۸۱.۷ میلیارد ریالی سیل به عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی سمنان

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: سیل فروردین امسال ۸۱ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال به عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی این استان خسارت زد.

محمد رضا رجبی رئیس اداره کنترل سیل و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سیلاب در مسیر حرکت خود به دلیل سرعت بالا موجب تخریب اراضی کشاورزی و عرصه‌های مرتعی و در نتیجه فرسایش خاک می‌شود.

او افزود: بیشترین خسارت به عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی ناشی از سیل فروردین امسال به ترتیب مربوط به شهرستان شاهرود و مهدیشهر است.

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: سیل فروردین امسال ۴۲ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال به عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی شهرستان شاهرود و ۲۱ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال به عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر خسارت زد.

محمد رضا رجبی  ابراز داشت: سه میلیون و ۷۰ متر مکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین امسال در سازه‌های آبخیزداری کنترل شد که بیشترین حجم کنترل سیلاب به وسیله سازه‌های آبخیزداری در فروردین امسال مربوط به شهرستان مهدیشهر و گرمسار بود.

او تصریح کرد: یک میلیون و ۶۲۵ هزار مترمکعب سیلاب در مهدیشهر و ۶۴۰ هزار مترمکعب سیلاب در شهرستان گرمسار به وسیله سازه‌های آبخیزداری مهار و کنترل شد.

محمد رضا رجبی  اظهار داشت: سیل فروردین امسال سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سازه‌های آبخیزداری استان مانند بند خاکی و بند سنگ و ملات خسارت وارد کرد و بیشترین خسارت به‌سازه‌های آبخیزداری ناشی از سیل فروردین امسال مربوط به شهرستان آرادان است.

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  گفت: ۸۷ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال مجموع برآورد خسارت ناشی از سیل فروردین امسال به سازه‌های آبخیزداری، عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی و بنا‌های در مسیر سیلاب است.

بیش از ۹۶ درصد استان سمنان در حوزه اصلی فلات مرکزی قراردارد و دارای مساحتی بیش از ۹ میلیون هکتار است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...