بزرگترین واحد دامی خراسان رضوی در رشتخوار فعال است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بزرگترین واحد دامی خراسان رضوی در رشتخوار فعال است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: بزرگترین واحد تولیدی شیر و گوشت قرمز در استان خراسان رضوی در این شهرستان فعال و مشغول فعالیت اقتصادی است.

محمود اعظمی روز جمعه افزود: گاوداری صنعتی آستان قدس رضوی مستقر در رشتخوار با در اختیار داشتن هزار و ۹۸۰ راس گاو که ۸۳۰ راس آنها مولد هستند بزرگترین واحد تولیدی شیر با کیفیت بالا و گوشت قرمز در استان خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: این واحد تولیدی با رویکرد اشتغالزایی، ۵۰ نفر از نیروهای بومی این شهرستان را به کارگیری کرده است و در سال جهش تولید می‌تواند نقش مهم و موثری در بخش‌های مختلف اقتصادی منطقه و حتی کشور ایفا کند.

مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار گفت: گاوداری صنعتی آستان قدس رضوی مستقر در این شهرستان روزانه ۲۳ تن شیر با کیفیت بالا و بارمیکروبی زیر ۴۰ هزار تولید و روانه بازارهای مصرف می‌کند و بخش زیادی از نیاز مردم استان خراسان رضوی به شیر، از طریق این واحد تولیدی تامین می‌شود.

اعظمی از انعقاد قرارداد با کارخانه تولیدشیر خشک، راه‌اندازی بخش‌های دیگر این گاوداری و در نتیجه افزایش میزان تولید شیر به حدود ۶۰ تن در روز خبرداد و افزود: امسال راه‌اندازی کارخانه تولید خوراک دام در داخل این مجتمع در راستای توسعه چشم‌اندار جهش تولید از جمله برنامه‌های مهم و در دست اقدام است که به مرور عملیاتی می‌شود.

شهرستان رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...