طرح توانمندسازی جوامع محلی حوزه آبخیز چاشتخوران سمنان اجرا شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اداره ترویج منابع طبیعی سمنان:

طرح توانمندسازی جوامع محلی حوزه آبخیز چاشتخوران سمنان اجرا شد

رئیس اداره ترویج منابع طبیعی سمنان از اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی حوزه آبخیز چاشتخوران خبر داد و گفت:این اقدامات کاهش فشار دام بر مراتع و حفظ پایدار منابع طبیعی را به دنبال دارد.

الهام امینی ضمن بیان اینکه طرح توانمندسازی جوامع محلی حوزه آبخیز چاشتخوران سمنان اجرا شد، ابراز داشت: برای توانمندسازی جوامع محلی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شد تا مجموع این اقدامات بتواند ضمن بهره‌گیری از قابلیت‌های اقلیمی، محیطی و جمعیتی منطقه به احیا و حفاظت منطقه نیز کمک کند.

وی بابیان اینکه تشکل‌های مردمی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری از جمله احداث بند خاکی، عملیات بیولوژیک احیای پوشش گیاهی، قرق و حفاظت منطقه مشارکت دارند، افزود: درخواست همکاری جوامع بومی نشان دهنده تغییر در رویکرد جوامع مردمی نسبت به اقدامات سازمان‌های دولتی است.

مسئول آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ضمن بیان اینکه مجموع سه اصل گفتمان، اجتماع و رضایتمندی سبب بهبود کیفیت مشارکت جوامع بومی می‌شود، ابراز داشت: به همین منظور دولت برای ارائه خدمات به تعاونی‌ها تشکل‌های فعال در حوزه منابع طبیعی و کمک به رفع مشکلات و موانع تلاش می‌کند.

امینی بابیان اینکه هدف از اجرای طرح‌های توانمندسازی در واقع کاهش فشار دام بر مراتع جنگل‌ها و در نتیجه حفظ پایدار این سرمایه‌های ملی است، تصریح کرد: از این‌رو دولت پیشنهاد تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی و به‌تبع آن توسعه کسب کارهای خانگی در تعاونی‌ها می‌دهد.

وی بابیان اینکه منابع طبیعی نقش بسیار مهمی در درآمدزایی و توسعه روستایی دارد، افزود: اکنون با بهره‌برداری بیش از حد و غیر اصولی منابع طبیعی در معرض نابودی قرارگرفته است و علی رغم اقدامات سخت‌گیرانه تخریب منابع طبیعی همچنان ادامه دارد و این مسئله نیاز به مدیریتی سازگار برای حفاظت با تاکید بر همکاری جوامع محلی دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...