پیش بینی افزایش ۳۰ هزار تنی تولید گوشت عشایر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

پیش بینی افزایش ۳۰ هزار تنی تولید گوشت عشایر

قندالی، رئیس سازمان امور عشایر ایران از پیش بینی افزایش ۳۰ هزار تنی تولید گوشت توسط عشایر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، کرمعلی قندالی در نشست خبری افزود: در دو مرحله برای افزایش تولید گوشت توسط عشایر برنامه ریزی شده است و پیش بینی می‌شود در مرحله نخست، حدود ۹ هزار تن و در مرحله بعدی، در مجموع ۳۰ هزار تن به تولید گوشت توسط عشایر افزوده شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در حال حاضر، ۱۹۰ هزار تن گوشت توسط عشایر در کشور تولید می‌شود که پیش بینی شده تا یکسال آینده، این رقم به ۲۲۰ هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون، ۲۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید می‌شود و ۹/۵ میلیون راس دام به صورت سالانه توسط عشایر وارد بازار می‌شود.

قندالی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها نسبت به سال گذشته گفت: متاثر از این افزایش، قیمت تمام شده دام نیز در مقایسه با یکسال گذشته، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته و امروز بعنوان مثال، گوشت بره شیری سه تا چهار ماهه به ازای هر کیلو کمتر از صدهزار تومان نیست.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط عشایر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا افزود: تعداد کل عشایر کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که برای ۴۲۸ هزار نفر از آن‌ها عملیات غربالگری صورت گرفته و ۲ هزار و ۲۱۶ نفر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا بودند که از این تعداد، تنها ۱۸۱ نفر مبتلای قطعی شناسایی شدند و خوشبختانه هیچگونه مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان عشایر کشور گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: در سالی که اغلب کالاها در کشور با افزایش قیمت حدود ۳۰ درصدی مواجه بوده اند تلاش عشایر کشور سبب شده تا مواد پروتئینی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت چندانی را تجربه نکند.

قندالی گفت: در ۵ ماه گذشته، ۱۵۰ هزار تن نهاده برای عشایر تامین شده که تا پایان سال این رقم به ۳۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه در حوزه اصلاح نژاد دام‌ها موفقیت‌های قابل توجهی بدست آمده افزود: با انجام این کارها، بهره وری نهاده‌های دامی بهبود ۳۳ درصدی داشته و این تحول بزرگی است.

وی گفت: ۱۷ هزار خانوار در سال مالی ۹۹ از آب سالم آشامیدنی برخوردار شدند و در همین راستا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۷ تا ۸ هزار خانوار دیگر پیش بینی شده است.

قندالی ادامه داد: تا دو ماه آینده، ۱۳ هزار پنل خورشیدی برای ۱۳ هزار خانوار عشایری توزیع می‌شود و تا یکسال آینده، ۴۵ هزار خانوار از انرژی خورشیدی بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان امور عشایر تاکید کرد: ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات عشایر در نظر گرفته شده و برای جلوگیری از هر گونه سواستفاده کسانی که جزء خانواده عشایر نیستند، صدور کارت هوشمند عشایر در حال پیگیری است.

قندالی با اشاره به گسترش سوادآموزی در میان عشایر گفت: در سال ۶۶ میانگین سواد در عشایر ۲۷ درصد بوده که این رقم هم اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده است و این نتیجه زحمات آموزش و پرورش و معلمان عشایری است که در سخت‌ترین شرایط در دورافتاده‌ترین مناطق فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان برنامه ششم ۸۰ درصد مناطق عشایری توسط وزارت ارتباطات به اینترنت مجهز شوند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...