تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی ۱۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی خریداری کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی ۱۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی خریداری کرد

تبریز - رییس سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: در طول سال گذشته ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از سوی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان خریداری شد.

علی اکبر نژادرضا روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۷۷ تن گندم به صورت تضمینی مباشرتی، چهار هزار و ۷۵۸ تن انواع دانه های روغنی، ۲ هزار و ۱۴۰ تن گوجه فرنگی به صورت خرید حمایتی و ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (حبوبات، علوفه، سبزی و صیفی، محصولات سردرختی) از سوی شبکه های تعاونی های استان خریداری شده است.

وی با بیان بیان اینکه سال گذشته ۱۴هزار و ۵۰۰ تن بذر در آذربایجان شرقی تولید و توزیع شده است، افزود: بذر مصرفی سالانه استان حدود ۶۵ هزار تن است و جهاد کشاورزی استان تولید و تامین ۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده را هدف گذاری کرده است.

رییس تعاون روستایی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال جاری و در راستای تحقق شعار سال  «جهش تولید»،  خرید ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به وسیله شبکه تعاونی های تحت پوشش هدف گذاری شده است.

یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۹۶۴ هکتار از مساحت ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۰۰ هکتاری آذربایجان شرقی قابل کشاورزی است که حدود ۲۹ درصد آن اراضی آبی و بقیه اراضی دیم است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...