خرید گندم در ایرانشهر از مرز سه هزار تن گذشت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خرید گندم در ایرانشهر از مرز سه هزار تن گذشت

زاهدان- رییس اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از سه هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۶ مرکز در این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها شده است.

محسن الله دادی روز دوشنبه اظهارداشت: چهار مرکز خرید از سوی اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: قیمت خرید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴٣ درصد افزایش یافته است.

مدیر اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر تاکید کرد: قیمت گذاری اینگونه محصولات کشاورزی باید به شکلی باشد تا کشاورزان نسبت به تولید و فروش این کالای راهبردی علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول راهبردی وجود ندارد.

الله‌دادی گفت: سیلوهای گندم ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش ‌از ۵٠ هزار تن گندم را دارد که انتظار می‌رود گندمکاران منطقه محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید برای ذخیره سازی در سیلوها تحویل دهند.

به گزارش اکودام، ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار – میلک واقع شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...