نقش واسطه‌ها از بازار محصولات کشاورزی کاهش می‌یابد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

نقش واسطه‌ها از بازار محصولات کشاورزی کاهش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد بازارهای فراگیر برای فروش محصولات کشاورزی در سراسر کشور باهدف کاهش نقش واسطه‌ها در بازار محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

محمدعلی طهماسبی در دیدار با شهردار ارومیه اظهار داشت: تسهیل برای ایجاد و تشکل بازارهای فراگیر اقتصادی برای فروش محصولات کشاورزی جهت حضور توانمند در بازارهای داخلی و جهانی و به منظور بهبود و توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با یکی از بانک‌های کشور، تسهیلات کم بهره برای تاسیس غرفه‌ها و بازارهای محلی با مشارکت تشکل‌های کشاورزی انجام شده که انتظار می‌رود با ورود مستقیم کشاورزان نقش واسطه‌ها کم‌رنگ‌تر شود.

محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه نیز در این دیدار گفت‌: ۳۵۰ غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی برای سهولت در امر بازاریابی هم‌اکنون در اختیار کشاورزان شهرستان قرار دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات موجود در امر بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: در این استان هرساله شاهد مناظر ناخوشایندی از دپوی سیب‌های زیر درختی در کنار جاده‌ها و معابر استان هستیم که انتظار است با پیگیری‌های انجام شده و مشارکت کارخانه‌های صنایع تبدیلی سیب صنعتی کشاورزان به قیمت مناسب خریداری شود.

روح‌اله حضرت‌پور ادامه داد: افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌ها به خصوص افزایش قیمت کود شیمیایی موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی شده که این امر موجب متضرر شدن کشاورزان استان شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سفری یک‌روزه به اذربایجان‌غربی ضمن دیدار با نمایندگان مردم ارومیه در مجلس با استاندار و مسوولان جهادکشاورزی استان نیز درباره مشکلات بخش کشاورزی گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا بر اساس گفته‌های کارشناسان بخش کشاورزی ٢۵ درصد اشتغال جامعه و ١٨ درصد تولید ناخالص ملی متعلق به بخش کشاورزی است؛ سالانه ١٢۶ میلیون تن محصولات کشاورزی توسط کشاورزان در کشور تولید، فرآوری و عرضه می‌شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ ب...

کشاورزیجزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، پروتئین یکی از نیازهای بدن انسان بوده که بخشی از آن به وسیله انواع گوشت سفید و قرمز تأمین می‌شود. ...

کشاورزی۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استا...

کشاورزیبخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت عصر پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی در گرمسار ضمن بیان ...