تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه کشاورزان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه کشاورزان

معاون امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی و پرداخت ۱۲۵ هزار تومان حق بیمه به کشاورزانی که همزمان طرف قرارداد طرح جهش تولید دیمزارها و کشت قراردادی هستند، خبر داد.

 قدرت‌اله نوری، معاون امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت قراردادی به صورت همزمان مشارکت دارند از ۲۰ درصد تخفیف حق بیمه برخوردار می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر آن، از مبلغ ۱۲۵ هزار تومان حق بیمه به ازای هر هکتار ۵۰ هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۷۵ هزار تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود، به این ترتیب، کشاورزان می‌توانند ضمن مشارکت در این دو طرح و پرداخت حق بیمه اندک، با خیالی آسوده به فعالیت‌های تولیدی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه سال گذشته ستاد بیمه برای تمام استان‌های مرزی مثل اردبیل ۲.۵ درصد تخفیف پرتفوی (ارزش ریالی حق بیمه جذب شده از کشاورزان) اعمال می‌شود و این تخفیف برای استان‌های غیر مرزی یک درصد است.

معاون امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: سال گذشته در روزها و هفته‌های گرم سال در استانی مانند اردبیل چنان سرمای کشنده‌ای حاکم شد که هزار رأس دام در مدت یک روز تلف شدند این تجربه تلخ بیانگر این واقعیت است که بدون بیمه دام، دامداری معنا و مفهومی ندارد.

نوری در پایان بر نهادینه شدن فرهنگ بیمه تاکید کرد و گفت: یک بهره‌بردار در زمینه دام و زراعت باید اولین گامِ تولید را با بیمه زارعت و دام آغاز کند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...

کشاورزیافزایش صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...

کشاورزیتامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی ...