دان مرغ تولیدی کردستان به ۲۲ استان کشور صادر می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دان مرغ تولیدی کردستان به ۲۲ استان کشور صادر می‌شود

سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: کارخانجات تولید خوراک دام و طیور این استان به ۲۲ استان کشور دان مرغ صادر می‌کنند.

به گزارش اکودام، خالد جعفری روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: شیوه کنترل تولید در واحدهای جوجه کشی استان معدوم سازی جوجه‌های یک روزه نبوده و نیست چراکه امکان قرار گرفتن این جوجه‌ها در چرخه تولید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تنظیم تولید، تخم مرغ‌های نطفه‌دار  وارد فاز جوجه کشی نمی‌کنند، افزود: افرادی علت معدوم سازی جوجه‌های یک روزه را کمبود نهاده عنوان کردند که این مطلب صحت ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: شیوع کرونا منجر به تعطیلی رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و مراسم های مختلف شد که  در نتیجه این اتفاق تقاضا برای بسیاری از اقلام هم چون گوشت سفید کاهش یافت.

جعفری  با اشاره به اینکه امسال اقدامات خوبی برای توزیع میوه شب عید انجام شد، گفت: با شیوع ویروس کرونا میوه به عنوان یکی از موادغذایی سالم از سوی پزشکان به مردم سفارش شد که بیشتر مصرف کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۱۰ تن سیب و پرتقال ویژه شب عید در استان توزیع شد، اضافه کرد: دولت یارانه زیادی را بابت خرید و توزیع میوه شب عید اختصاص داد که این مسئله اهمیت سلامتی مردم برای دولتمردان را می‌رساند.

انجام بیش از ۱۸ هزار مورد بازرسی از بازار کردستان

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه گفت: از تاریخ یکم اسفند سال ۹۸ تا ۳۱ فروردین سال جاری ۱۸ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار استان انجام شده است.

فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه در نتیجه این بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۸۳۶ تخلف احراز شد، افزود: تخلفات احراز شده در قالب ۷۰۷ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: در این مدت ۹۲۶ مورد گزارش مردمی به شیوه تلفنی، کتبی و حضوری به این سازمان ارائه شده است.

سردارزاده با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان است، یادآور شد: گزارش‌های مردمی منجر به تشکیل ۱۸۰ فقره پرونده تخلف در بازار استان شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه حقوق مصرف کنندگان در این استان بلکه در کل کشور پایمال شده است، گفت: وضعیت بازار در حال حاضر مطلوب نیست و برخی از کالاها هم چون برنج و قندو شکر در بازار موجود نیست.

دیار احمدی افزود: کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج ۱۱۲۱ هندی به قیمت ۱۱۰ هزار تومان و برنج پاکستانی هم ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید آن را ندارند.

وی خواستار برخورد با متخلفان در بازار شد و گفت: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌ای که به آنها تعلق گرفته تا در راستای تنظیم بازار توزیع کنند به شیوه دیگری به فروش می‌رسانند لذا می‌طلبد در این رابطه نظارت بیشتری صورت گیرد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...