رشد ۲۴ درصدی سطح برخورداری عشایر شیروان از راه‌های ارتباطی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رشد ۲۴ درصدی سطح برخورداری عشایر شیروان از راه‌های ارتباطی

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: سطح برخورداری عشایر این شهرستان خراسان شمالی از راه‌ها در سال ۹۸، نسبت به سال ۹۷، ۲۴ درصد افزایش یافت.

علی ابراهیمی روز شنبه اظهار داشت: در سال ۹۷، ۲ میلیارد ریال اعتبار برای راه های عشایری شیروان تخصیص یافت که ۱۸۰ کیلومتر از راه ها تسطیح، تیغ زنی، آماده سازی و مرمت شد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ خانوار عشایری از خدمات آن برخوردار شدند گفت: در سال گذشته، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه های عشایری شهرستان اختصاص یافت.

ابراهیمی افزود: با اعتبار مزبور، ۲۰۸ کیلومتر از راه ها در هشت محور عشایری تسطیح و تیغ زنی شد که هزار و ۲۵۰ خانوار از خدمات آن برخوردار شدند.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با توجه به بارندگی های هر ساله که مسیرهای عشایر ناهموار و کوهستانی است و آسیب می رساند اینک راه های عشایر شیروان نیاز به مرمت، بازسازی و تیغ زنی دارد که هر ساله پیگیر تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی و بحران هستیم.

عشایر این شهرستان از سه مسیر اصلی ییلاق به سمت قشلاق کوچ می کنند که شامل مسیر شمالی کوچ، مسیر میانی و مسیر جنوبی می باشد که طول کل مسیر ایل راه های عشایر این شهرستان هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.

در مسیرهای اصلی سه گانه کوچ، هزار و ۳۵۰ خانوار عشایر این شهرستان ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار راس دام سبک خود را جابجا می کنند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفری دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...