کشت گیاهان دارویی مورد حمایت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان:

کشت گیاهان دارویی مورد حمایت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی

بندرعباس - رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: گیاهان دارویی عرصه های درآمدزا هستند که می توانند باعث اشتغال زایی برای بسیاری از علاقه مندان به این عرصه شوند.

عیسی برخورداری پور درباره ظرفیت‌های اقتصادی گیاهان دارویی بیان داشت: مصرف گیاهان دارویی در جهان به سرعت رو به گسترش است وبه همین منظور پرورش این محصول توجیه اقتصادی دارد ومی تواند به عنوان الگوی مناسبی در عرصه اشتغال زایی مورد توجه وحمایت دولت قرارگیرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی می‌تواند با پرداخت تسهیلات کم بهره، مناسب برای تهیه نهاده‌های اولیه مورد نیاز کشت گیاهان دارویی، اشتغال زایی کند واین موضوع مهم در صرفه جویی وقت جهت راه اندازی پرورش گیاهان دارویی، الگویی ارزشمند در مسیر (اقتصاد مقاومتی) در حوزه سلامت وطب سنتی است که می‌تواند از واردات بی رویه وغیر ضروری داروهای شیمیایی واعزام بیماران به خارج کشور جلوگیری کند.

برخورداری پور بیان کرد: پیرو سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درهفته کار وکارگر که فرمودند اجرای طرح‌های آبخیزداری وآبخوانداری وتقویت تولید گیاهان دارویی را از فعالیت‌های اساسی برای دستیابی به جهش تولید اعلام کردند. ما بایستی سهامداران صندوق‌های منابع طبیعی را به کشت وکار گیاهان دارویی تشویق کنیم که با این کار بخش عظیمی از کار کشاورزی نیز رونق پیدا خواهد کرد. همچنین قسمت بزرگی از بازار تقویت می شودو تعداد زیادی از جوانان در این بخش مشغول به کار می‌شوند. صنعت گیاهان دارویی صنعتی است که گستره وسیعی دارد وفرآورده های آنها خود در صنایع دیگر استفاده می‌شود وبرای موفقیت بیشتر در این عرصه باید گفت که تحقیقات هیچ زمانی نباید متوقف شود وکنار همه مسائلی که گفته شد باید فرآوری وتحقیقات علمی در این عرصه بعنوان یک امر مستمر صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی این امکان را برای فعالیت در عرصه‌هایی که ظرفیت عظیم برای کشت گیاهان دارویی دارد فراهم می‌کند، مخصوصاً در روستاهای ما پتانسیل وظرفیت خوبی برای اشتغال زایی در عرصه‌های اقتصادمقاومتی داریم که باید روستاییان را آموزش دهیم وآگاه سازیم تا روش پول در آوردن از این ظرفیت‌ها را یاد بگیرند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...