هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به کشاورزان درباره کشت پیاز - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به کشاورزان درباره کشت پیاز

جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، طی اطلاعیه ای نسبت به کشت پیاز بیش از حد نیاز و بیشتر از مقدار ابلاغی در استان به زارعین هشدار داد.

به گزارش اکودام از ارومیه، سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی طی اطلاعیه‌ای به منظور جلوگیری از تنش های بازار محصولات کشاورزی با توجه به کشت پیاز بیش از سطح برنامه ابلاغی امسال و پیش‌بینی تکرار مشکلات مشابه محصول گوجه فرنگی در سال گذشته، به زارعین هشدار داد.

 در این اطلاعیه آمده است: کشت پیاز بیش از برنامه ابلاغی در سال زراعی امسال است که احتمال دارد مشکلات مشابه محصول گوجه فرنگی طی سال گذشته، امسال نیز در مورد محصول پیاز تکرار شود، در این راستا ضرورت دارد زارعین ضمن رعایت سطوح برنامه‌های ابلاغی اقدامات لازم را برای توقف کشت پیاز انجام دهند.

خاطرنشان ‌می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان ‌غربی زیر کشت پیاز بهاره رفته است؛ در حالی که برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی ۲ هزار هکتار بوده و ۵۰۰ هکتار آن اضافه کشت شده است.

بنابراین به منظور جلوگیری از تولید انبوه و انباشت محصول در زمان برداشت توصیه می‌شود، زارعین کشت پیاز را متوقف کنند و در صورت کشت محصول پیاز مسوولیت فروش و تلنبار شدن محصول در زمان برداشت برعهده کشاورزان خواهد بود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...