۱۶۵ هزار تن شیر در زنجان تولید شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۱۶۵ هزار تن شیر در زنجان تولید شد

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به تولید ۱۶۵ هزار تن شیر در استان، گفت: ۲۶ درصد از این میزان به استان‌های همجوار صادر شده است.

به گزارش اکودام، جواد تاراسی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی زنجان، بر توسعه زنجیره تولید شیر و گوشت در سال جهش تولید در استان تاکید کرد و گفت: تامین مواد پروتئینی مورد نیاز، افزایش ضریب نفوذ فن آوری، تامین امنیت غذایی جامعه و ارتقاء در آمد و بهبود معیشت بهره برداران هدف مهم سازمان است.

وی با بیان اینکه در زنجان ۱۲۵ واحد دامداری مجوز دار صنعتی با ۲۱ هزار و ۷۵۰ راس دام سنگین و ۶۲۲ واحد روستایی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۰۰ راس دام سبک فعال است، گفت: طی سال گذشته بیش از سه هزار و ۳۵۶ تن محصولات لبنی شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر به ارزش چهار میلیون و ۹۲۵ هزار دلار از زنجان به کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه حدود ۷۴ درصد یعنی ۱۲۱ هزار تن شیر تولیدی در داخل استان مصرف می شود، اظهار کرد: ۲۶ درصد باقیمانده به استانهای همجوار صادر شده است.

تاراسی تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر در دامداری‌های استان زنجان تولید شد.

وی به سرانه مصرف شیر در زنجان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف شیر در استان پایین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر این سازمان سیاست هایی را دنبال می کند و توجه به دامداری های کوچک و متوسط را در دستور کار دارد، گفت: باید روند تولید شیر در دامداری ها مدیریت شود تا افزایش تولید شیر را داشته باشیم.

تاراسی افزود: باید در زنجان مدیریت لازم در خصوص تولید شیر با کیفیت مد نظر باشد و باید برای افزایش میزان مصرف شیر و محصولات لبنی در استان برنامه ریزی صورت گیرد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...