قیمت گوشت مرغ در بازار زنجان کاهش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

قیمت گوشت مرغ در بازار زنجان کاهش یافت

زنجان-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ، قیمت این کالا در بازار استان زنجان کاهش یافته است.

جواد تاراسی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ تن مرغ خریداری شده و اکنون شرایط قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کورنا و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ، قیمت این کالا در بازار استان زنجان کاهش یافته است، افزود: قیمت مرغ هم‌اکنون در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

تاراسی گفت: با شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف مردم، جوجه‌ریزی‌هایی که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال برای تأمین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان انجام شده بود، به فروش نرفت و مرغداری‌ها با مشکل مواجه شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ مشکلی در تأمین مرغ و گوشت قرمز گرم مردم در ماه مبارک رمضان در استان زنجان نخواهیم داشت.

تاراسی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای جوجه ریزی استان انجام شد، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود که ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی متذکر شد: تبعات ناشی از عدم جوجه ریزی در واحدهای جوجه کشی استان، بعد از ماه مبارک رمضان خود را نشان خواهد داد که در این راستا برنامه ریزی مناسب برای کاهش اثرات ناشی از این امر در بازار گوشت مرغ اندیشیده شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...