سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می شود، گفت: سهم استان زنجان از میزان تولید زیتون در کشور ۳.۵ تن در هکتار است.

جواد تاراسی با بیان اینکه سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شده و سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است، افزود: باید این عملکرد را به بیش از ۷ یا ۸ تن در هکتار برسانیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سهم تولید کشوری زیتون در شهرستان طارم از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده زیتون است،  افزود: استان زنجان در زمینه سطح زیر کشت و تولید، رتبه برتر کشوری را داشته و برای توسعه تولید و سطح زیر کشت زیتون، برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

تاراسی با بیان اینکه با توجه به نیاز و محصول استراتژیک روغن زیتون در کشور، نیاز به واردات داشته و این بدان معنی است که تا زمان رسیدن به خودکفایی در این عرصه نمی‌توانیم واردات را قطع کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که ارز دولتی واردات روغن زیتون از سال گذشته قطع شده و ارز نیمایی وارد می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول زیتون در شهرستان طارم ۲۰ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۱۲ هزار هکتار بارده و ۸۰۰۰ هکتار در مرحله نهال است، یادآور شد: سال گذشته ۳۰ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شد که این مقدار ۴۵ درصد محصول زیتون کشور را شامل می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه امیدواریم با خودکفایی در خصوص روغن زیتون، واردات این محصول نیز قطع شود، گفت: استان زنجان بزرگ‌ترین تولیدکننده زیتون کشور بوده و میزان تولید زیتون ۳۰ هزار تن، روغن زیتون بیش از ۲۰۰۰ تن، تناژ زیتون برای فرآوری ۲۱ هزار تن و تناژ فرآوری شوری نیز ۱۳ تن بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: زیتون محصولی است که با توجه به ارزش بالای غذایی، دارای جایگاه ویژه و خاصی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی بوده و سهم به‌سزایی در سلامت‌ افراد دارد.

تاراسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه توسعه سطح زیر کشت و تولید زیتون در شهرستان طارم، صرفه اقتصادی خوبی دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...