پیش بینی برداشت ۴۳۰ هزار تن گندم در زنجان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش بینی برداشت ۴۳۰ هزار تن گندم در زنجان

زنجان-رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: با توجه به بارش‌های خوب در استان زنجان، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

جواد تاراسی با بیان اینکه بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود با افزایش بارش‌ها دو برابر نیاز استان گندم تولید شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار هکتار آن از بذرهای اصلاح شده استفاده شده است، اظهار کرد: راندمان را افزایش دادیم و ۱۸ هزار تن بیشتر از سهم ابلاغی بذرها اصلاح شده را تولید کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: در خصوص تولید بذرها اصلاح شده غلات که گندم مهترین آن است رتبه نخست کشور را دارد.

تاراسی ابراز کرد: با توجه به بارش‌های خوب در استان، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۴۰ درصد گندم استان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود و گندم تولیدی در استان طی چند سال گذشته کیفیت خوبی داشت و روزبه‌روز به کیفیت آن بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تصریح کرد: کارشناسان کشاورزی در استان برای جلوگیری از آفت گندم اقدامات آموزشی برای کشاورزان را انجام می‌دهند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...