برداشت بیش از ۲۲۰ تن سیر از دل کویر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت بیش از ۲۲۰ تن سیر از دل کویر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک از آغاز برداشت سیر در بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خور بیابانک خبرداد.

حکمت موسوی اظهارداشت:تاکنون برداشت محصول سیر در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان اغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او افزود:از هر هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول سیر در شهرستان خور و بیابانک می‌توان ۱۲ تن سیر برداشت کرد و پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۲۰ تن سیر در مزارع و زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور وبیابانک گفت:باید در نظر داشت که سیر‌های کشت و برداشت شده از این شهرستان به خاطر طعم و عطر خاصی که دارنند مشریان بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

موسوی اضافه کرد:این میزان محصول سیر از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در شهر‌های دیگری همچون خور، جندق و فرمز و همچنین در روستا‌هایی مانند چاه ملک، ادیب، ایراج و هرمجان کشت می‌شود.

او ادامه داد:در حال حاضر حدود ۵۰ کشاورز شهرستان خور و بیابانک در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک افزود:از بهترین خواص گیاه سیر را می‌توان به ویتامین c، کلسیم اهن و منیزیم که برای تصفیه خون و جلوگیری از عفونت‌های تنفسی موثر است اشاره کرد.

موسوی یادآور شد:همچنین بیش از ۶۵ درصد از جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دام پروری مشغول اند و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۴ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

او گفت:اب مورد نیاز ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصول سیر در شهرستان از ۸۵ حلقه چاه کشاورزی و ۷۶ چاه قنات و حدود ۴۰ چشمه تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک اضافه کرد:سالانه ۱۳ هزار تن محصول زراعی و باغی اعم از گندم، جو، افتابگردان، زیتون، چغندر، شلغم، پنبه، روناس، زعفران و خرما در این شهرستان تولید می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...