مبارزه با ملخ صحرایی در ۲۰ هزار هکتار از اراضی فارس - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مبارزه با ملخ صحرایی در ۲۰ هزار هکتار از اراضی فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:از اوایل بهمن ۹۸ تا پایان ۲۱ اردیبهشت ۹۹ مجموعا در ۲۰ هزار و ۵۹۰ هکتار از اراضی این استان عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است.

محمدمهدی قاسمی گفت: مبارزه با  پوره و ملخ های بالدار  دیشب و امروز با ۱۲ اکیپ سمپاشی در شهرستان های مهر ، لامرد و فراشبند ادامه داشته است.

قاسمی ادامه داد: از ابتدای هجوم ملخ صحرایی به این استان(اوایل بهمن ۹۸) تاکنون در چهار صد و ۱۲ هزار هکتار از اراضی فارس کار ردیابی و پایش ملخ صحرایی انجام شده که با توجه به بالدار شدن ملخ‌ها کار پایش در اراضی بیشتر و گسترده تری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: کار مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان های مُهر، لامرد، قیروکارزین، خنج ، لارستان،  فراشبند، گراش،کازرون، فیروزآباد و ممسنی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این استان در صورت مشاهده دسته های ملخ سریعا موضوع را با تماس به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ اطلاع دهند،ضمنا مراجعات حضوری و تلفنی به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس نیز پیگیری می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس سوم بهمن ماه ۹۸ با بیان این که موج جدید ملخ‌های صحرایی با تراکم ۱۰ برابر سال ۹۷  وارد استان فارس شده است گفت: عملیات مقابله با این آفت محصولات کشاورزی از طریق سمپاشی با پهپاد و نیز سم‌پاشی زمینی در جنوب استان در حال انجام است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...