۱۷ هکتار گلخانه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۷ هکتار گلخانه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

یاسوج - مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۱۷ هکتار گلخانه تولید گل رز و گل‌های شاخه بریده وجود دارد که برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

الیاس تاج الدینی با بیان اینکه ۱۷ هکتار گلخانه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است، افزود: از این تعداد ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این گلخانه ها مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: گلخانه های گل رز در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ابتدای دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته و توسعه این گلخانه‌ها در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بیش از ۲۰ میلیون شاخه گل سالانه از این گلخانه‌ها روانه بازار می شود که بازار این محصول نیز استان‌های دیگر کشور و عمده فروش در استان تهران است.

تاج الدینی با بیان اینکه تعداد گلخانه‌های تولید گل رز در استان ۴۰ گلخانه است، گفت: از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در استان، آنجلینا، سامورایی دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان و اورانجیوس است که به ارمنستان و گرجستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات بانکی در زمینه تولید گل رز از فعالان اقتصادی حمایت می کند، گفت: اکنون دو گلخانه گل رز به مساحت ۱.۲ هکتار در دست ساخت است و در سال گذشته نیز یک واحد تولیدی بزرگ گل رز در شهرستان بویراحمد افتتاح و به عرصه تولید وارد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سعی ما بر این است که گلخانه‌ها با حداکثر ظرفیت خود وارد عرصه تولید شده و محصولات تولیدی در بازارهای دیگر کشورها عرضه شود.

تاج الدینی همچنین با اشاره به کاشت گل محمدی در اراضی شیبدار استان، گفت: برای اولین بار در سال ۹۵ در اراضی شیبدار استان کاشت گل محمدی اجرایی شد.

وی افزود: با کاشت گل محمدی در اراضی شیبدار، در هر هکتار بیش از یک تن گل محمدی تولید می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یکی از مزایای کاشت این گل را تقویت سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...