شناسایی ۱۵ هزار هکتار کانون آفت ملخ در طارم/ کنترل سن گندم منجر به شکسته شدن رکورد تولید می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شناسایی ۱۵ هزار هکتار کانون آفت ملخ در طارم/ کنترل سن گندم منجر به شکسته شدن رکورد تولید می‌شود

رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه همه ساله در این ایام بیماری آفت ملخ در شهرستان طارم طغیان می‌کند، گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار کانون بیماری ملخ در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش اکودام، جواد تاراسی امروز در زنجان اظهار کرد: آفات یکی از مهم‌ترین موارد کاهش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اگر آفت کنترل نشود می‌تواند تا ۱۰۰ درصد محصولات را به صورت کمی و کیفی از بین ببرد، تاکید کرد: بر همین اساس مبارزه با آفات در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سه نوع مبارزه با آفات و‌ سمپاشی وجود دارد، اضافه کرد: این اقدام به صورت عمومی، خصوصی و همگانی انجام می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه هزینه کنترل عمومی آفات بر عهده دولت است، تصریح کرد: آفات عمومی موجود در استان زنجان شامل آفت ملخ طارم و جوندگان در شهرستان‌های سلطانیه، ابهر و خرم‌دره می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه همه ساله در این ایام بیماری آفت ملخ در شهرستان طارم طغیان می‌کند، تاکید کرد: تاکنون ۱۵ هزار هکتار کانون بیماری ملخ در شهرستان طارم شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار هکتار کنترل و سمپاشی آفت ملخ را در شهرستان طارم انجام شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار هکتار از مزارع و مراتع صعب‌العبور شهرستان طارم سم‌پاشی انجام شود.

تاراسی با اشاره به اینکه سمپاشی همگانی بر عهده کشاورزان است و پشتیبانی آن توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین بیماری همگانی در استان زنجان بحث آفت سن گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مناسب بودن شرایط آب و هوایی سال‌جاری برای شکستن رکورد تولید گندم در استان عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در استان زنجان تولید می‌شود.

وی‌ شکستن رکورد تولید گندم را مستلزم بارش تکمیلی خواند و افزود: برای رسیدن به این هدف باید مبارزه با آفت انجام شود.

وی با اشاره به سخت بودن امکان تشخیص بیماری سن گندم و لزوم دریافت نظر کارشناسان گفت: ۱۴۰ اکیپ خصوصی و دولتی برای راهنمایی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...