تعاونی روستایی قزوین ۲۵ هزار تن شیر از دامداران خریداری کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تعاونی روستایی قزوین ۲۵ هزار تن شیر از دامداران خریداری کرد

قزوین - تعاون روستایی قزوین سال گذشته با هدف حمایت از تولید، ۲۵ هزار تن شیر تولید شده از سوی دامداران را از آنها خریداری کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عباس آقا علیخانی روز یکشنبه با اشاره به خرید شیر در مراکز جمع آوری توسط شبکه تعاون کشاورزی افزود: این میزان شیر در مراکز تولیدی از دامداران استان به ارزش حدود ۶ میلیارد ریال خریداری شد.

وی اظهار داشت: این میزان شیر توسط شرکتهای تعاونی کشاورزی استان در ۲ ایستگاه جمع آوری شیر شرکت تعاونی گاوداران تاکستان و شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران صنعتی قزوین خریداری شده است.

آقا علیخانی تصریح کرد: شیر تحویلی باید بار میکروبی کمتر از یک میلیون، مقدار چربی ۳,۲، مقدار پروتئین بالاتر از ۲.۸، ماده خشک بالاتر از هشت و مقدار آب کمتر از یک درصد باشد.

وی یاد آور شد: خرید و جمع آوری شیر با هدف ارائه خدمات به دامداران و جلوگیری از نوسانات قیمت شیر، ایجاد امنیت شغلی و تولیدی برای دامداران، حمل بهداشتی و اصولی شیر، کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان از بازار شیر و تامین نیاز صنایع لبنی صورت می‌گیرد.

سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن شیر در استان قزوین تولید می شود. در حال حاضر استان قزوین رتبه پنجم در کشور را در زمینه  تولید شیر دارا می باشد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...