ظرفیت تولید تخم‌مرغ در قزوین ۱۵ درصد افزایش می‌یابد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ظرفیت تولید تخم‌مرغ در قزوین ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

قزوین - ظرفیت تولید تخم مرغ در استان قزوین در سال جهش تولید با راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک واحد مرغداری مدرن در تاکستان، ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد با سرمایه گذاری تعاونی مرغداران در نودهک تاکستان در آستانه بهره برداری قرار دارد.

حمیدرضا عزتی با اشاره به نقش واحدهای تخم گذار در کمک به تامین امنیت غذایی کشور، افزود: ظرفیت این واحد مرغداری ۴۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار است که در فاز نخست آن شاهد بهره برداری از نیمی از این ظرفیت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشتر مرغداری های تخم گذار استان قزوین در آبیک و در محدوه ای نزدیک به یکدیگر قرار دارند که این موضوع با خود مخاطراتی را به همراه دارد، اظهار داشت: یکی از محاسن این واحد که به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود، استقرار در منطقه ای بکر است که مخاطراتی مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در آن کم می کند.

این مسوول گفت: ظرفیت مرغداری های استان در بخش تخم گذار ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه است که با راه اندازی واحد یاد شده ۴۰۰ هزار قطعه به این رقم افزوده می شود.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: سالانه حدود ۶۵ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین تولید می شود که با راه اندازی این واحد ۱۵ درصد به این رقم افزوده می شود.

عزتی با اشاره به اینکه تخم مرغ بازار مناسبی در کشور دارد و واحدهای فعال در تولید این محصول در حوزه بازاریابی با مشکلات کمی روبرو هستند،اظهار داشت: قزوین تامین کننده بخشی از تخم مرغ پایتخت است و بیشتر تولیدات مرغداری های استان در استان های همجوار به مصرف می رسد.

استان قزوین رتبه هفتم تولید تخم مرغ در کشور را داراست.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...