تعاون روستایی اهواز، رکوردار خرید گندم و کلزا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تعاون روستایی اهواز، رکوردار خرید گندم و کلزا

رئیس اداره تعاون روستایی اهواز گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا از کشاورزان این شهرستان، بیش از ۵۸ هزار تن خریداری و ذخیره سازی شده است.

پرویز جلالی رئیس اداره تعاون روستایی اهواز با اشاره به روند خرید گندم و کلزا در این کلانشهر گفت: بر اساس آمار به دست آمده از خرید گندم، از زمان آغاز خرید این محصول تا کنون بیش از ۵۸ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است که با این میزان خرید رکورد خرید سال گذشته شکسته شد.

او با بیان اینکه خرید امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته حدود ۲ هزار تن بیشتر است و روند خرید همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: تعاون روستایی اهواز در سال ۹۷ موفق به خرید ۵۶ هزار تن گندم شده بود و پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به بیش از ۷۵ هزار تن برسد.

جلالی همچنین به شکستن رکورد خرید کلزا از سوی این اداره اشاره و تصریح کرد: میزان خرید کلزا در اهواز با همکاری تعاون روستایی تاکنون به بیش از ۲ برابر سال گذشته رسیده است. در این زمینه در سال ۹۷ میزان خرید کلزا یک هزار و ۲۵۰ تن و اکنون به بیش از ۲هزار و ۵۵۰ تن رسیده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان خرید به بیش از ۲۸۰۰ تن برسد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به حجم بالای کلزای کشت شده توسط کشاورزان، امسال برای خرید این محصول ۴ مرکز خرید در نظر گرفته شد و تاکنون با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده بیش از ۵۰ درصد محصول خریداری شده گندم و کلزا بارگیری و به سمت کارخانه‌های آرد و سیلو‌ها حمل شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...