توزیع ۱۷۵ تن پیاز در خراسان رضوی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توزیع ۱۷۵ تن پیاز در خراسان رضوی

مشهد- ۱۷۵ تن پیاز به صورت خرید توافقی و مستقیم از پیازکاران شهر جیرفت در استان کرمان خریداری و توسط شبکه تعاون روستایی در استان خراسان رضوی توزیع شد.

به گزارش اکودام، مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه گفت: با توجه به کشت بسیار پیاز در منطقه جیرفت و به منظور جلوگیری از ضرر اقتصادی کشاورزان، شبکه تعاون روستایی استان خراسان رضوی با همکاری اتحادیه‌های شهرستانی اقدام به خرید توافقی ۱۷۵ تن پیاز از کشاورزان جیرفت کرده است.

ایرج ناصری مقدم افزود: همچنین از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۲ تن خرمای مضافتی سراوان که از استان سیستان و بلوچستان خریداری شده بین مردم خراسان رضوی توزیع شده است.

سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در استان خراسان رضوی زیر کشت پیاز می‌رود که از هر هکتار مزرعه پیاز در این استان ۴۰ تن محصول برداشت می‌شود.

زمان کاشت بذر پیاز در خراسان رضوی بهار و موسم برداشت آن فصل تابستان است لذا پیاز مورد مصرف شهروندان خراسانی در طول فصل زمستان از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...