تلفات رها سازی شده طیور در تاکستان دفن بهداشتی و ضدعفونی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین:

تلفات رها سازی شده طیور در تاکستان دفن بهداشتی و ضدعفونی شد

قزوین- مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تلفات رها سازی شده طیور در تاکستان دفن بهداشتی و ضد عفونی شد.

به گزارش اکودام، حمید زینالی اظهار داشت: رها سازی تلفات دام و طیور در معابر اصلی و فرعی به دلیل انتشار عوامل بیماری زا پیگرد قانونی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تلفات دام و طیور می‌بایست با رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی در محل دامداری یا مرغداری دفن و یا سوزانده شده و محل‌های در تماس با این تلفات ضدعفونی شوند اما مواردی از رها سازی لاشه‌های تلف شده دام و طیور به اداره کل دامپزشکی گزارش می‌شود که این امر تخلف بوده و در صورت مشاهده افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

زینالی تصریح کرد: روز گذشته گزارشی مبنی بر تخلیه تلفات طیور در مسیر فرعی یکی از جاده‌های روستایی شهرستان به دامپزشکی دریافت شد که در این راستا تیم کارشناسی اداره دامپزشکی به محل مورد نظر در یکی از مسیرهای فرعی روستای علنقیه مراجعه کرده و ضمن نمونه برداری از تلفات رها شده برای بررسی بیماری نیوکاسل و آنفولانزا با دهیار روستا جهت دفن بهداشتی تلفات و همچنین با بخشدار مرکزی شهرستان برای اعزام ادوات معدوم سازی و دفن بهداشتی هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و با موافقت دادستان تاکستان مسیر انحرافی که بستر تخلیه تلفات را فراهم کرده بود نیز مسدود شد.

زینالی یادآور شد: اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای حمایت از تولید کنندگان، در مقابل مرغداران متخلفی که با رهاسازی تلفات به شکل غیر بهداشتی سبب انتشار بیماری‌های مختلف می‌شوند موضوع را پیگیری و فرد متخلف را به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.
سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...