طرح‌های دامپروری و کشاورزی در بوئین زهرا و آوج توسعه می‌یابد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

طرح‌های دامپروری و کشاورزی در بوئین زهرا و آوج توسعه می‌یابد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت سازی توسعه طرح‌های کشاورزی و دامپروری در دو شهرستان بوئین زهرا و آوج از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

فاطمه خمسه صبح شنبه در دیدار با روح اله عباسپور نماینده منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی سالهای اخیر طرح‌های کشاورزی و دامپروری خوبی در دو شهرستان بوئین زهرا و آوج اجرا شده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از دشت حاصلخیز قزوین در شهرستان بویین زهرا قرار دارد که قابلیت خوبی برای افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دارد.

خمسه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، احداث گلخانه، سایبان، داربستی کردن باغات انگور، لوله گذاری و پوشش انهار، توسعه کشاورزی مکانیزه و صنعتی در این دو شهرستان را از جمله طرح‌های جهاد کشاورزی ذکر کرد.

وی گفت: احداث شهرک‌های دامی راهکار مناسبی در جهت تجمیع دامداری‌ها و خروج آنها از مناطق شهری و روستایی است که مدیریت صحیح این شهرک‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در اشتغال و افزایش تولیدات دامی داشته باشد.

خمسه یادآور شد: احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی در شهرستان آوج، بمنظور ذخیره آب‌های سطحی و جبران کمبود آب در فصل تابستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: ممنوعیت صدور مجوز دام و طیور در شهرستان بوئین زهرا به محدودیت تغییر یافته که با توجه به طرح آمایش سرزمین و مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی مجوزهای مربوطه صادر می‌شود.

خمسه افزود: تسهیل شرایط صدور مجوز در زمینه‌های مختلف در شهرستان آوج از راهبردهای اصلی سازمان در جهت توسعه فعالیت‌های کشاورزی و دامی، افزایش اشتغال و محرومیت زدایی است.

خمسه اظهار کرد: وجود چالش‌های متعدد در بخش کشاورزی نیازمند همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استفاده از از توان آنان در سطوح ملی از جمله بازنگری در برخی از قوانین، جذب اعتبارات، اخذ مجوزها و … است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...