ایجاد ۱۰ هزار شغل کشاورزی در کرمانشاه - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

ایجاد ۱۰ هزار شغل کشاورزی در کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۰ درصدی محصولات کشاورزی در استان، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار شغل در زمینه های مختلف کشاورزی در کرمانشاه ایجاد شد.

نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در نشست ویدیو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال گذشته برنامه ای سه ساله برای تحول بخش کشاورزی در کرمانشاه آغاز و موفقیت های چشمگیری کسب کردیم.

وی افزود: برنامه سه ساله تدوین شده بخش کشاورزی استان زیرنظر و مطالعه کارشناسان و صاحبنظران تدوین و افق روشنی برای بخش کشاورزی در آن دیده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه عنوان کرد: در سال اول برنامه ۱۰ درصد افزایش تولید و ۱۰ هزار اشتغال ایجاد کردیم.

حاتمی یکی از توفیقات سازمان در سال اول برنامه را کسب رتبه نخست در بهبود فضای کسب و کار در بین دستگاه‌های اجرایی استان دانست و افزود: کسب این رتبه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان یک افتخار برای استان بود.

وی به اهداف این سازمان در تولیدات گیاهی محقق شده در سال اول برنامه پرداخت و خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات در مبارزه با آفات و بیماری ها رشد خوبی در تولیدات داشتیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، افزایش سطح گلخانه ها، ایجاد باغات شیبدار، افزایش سطح کشت زعفران، اجرای تحقیقات اصلاح نژاد دام و ایجاد ۲ واحد هفت هزار راسی دام اصلاح نژادی را از برنامه های محقق شده در سال ۹۸ عنوان کرد.

حاتمی عنوان کرد: در سال گذشته ۷۴ درصد تسهیلات استان در بخش کشاورزی جذب و اعتبارات بخش مکانیزاسیون ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماهی کرمانشاه سال گذشته ۵۶ هزار شغل جدید در استان کرمانشاه ایجاد شد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.
استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...