هشدار سطح قرمز درباره بارندگی در خراسان جنوبی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هشدار سطح قرمز درباره بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه و اخطاریه سطح قرمز (اقدام) درباره تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا نسبت به وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی پیرو هشدار هواشناسی سطح نارنجی (آمادگی) که دیروز (سه‌شنبه) صادر کرد، امروز در اطلاعیه و اخطاریه جدید زمان شروع فعالیت سامانه بارشی را پنجشنبه شب ۲۸ فروردین با وزش باد شدید موقتی (برخی نقاط گرد و خاک)، رگبار و رعد و برق شدید و مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه اعلام کرد.

این سامانه تا جمعه شب (۲۸ تا ۲۹ فروردین) شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سربیشه، نقاط جنوبی طبس و نقاطی از درمیان و بیرجند را در بر می‌گیرد.

ایجاد روان آب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد و در برخی ساعات ایجاد اختلال در آمد و شدهای درون و برون شهری از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.

همچنین توصیه شده است در این مدت از سفرهای غیرضروری، قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری شود و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها وجود دارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی این سامانه بارشی عصر شنبه تا عصر یکشنبه نیز در شهرستان‌های طبس، فردوس، قاینات، سرایان، زیرکوه، بشرویه و نقاطی از بیرجند سربیشه و خوسف و درمیان فعال است.

سامانه بارشی هفته جاری نیز مانند هفته‌های گذشته در خراسان جنوبی فعال بود و شدت بارندگی‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه باعث جاری شدن روان آب و آبگرفتگی در سراسر استان شد.

هشدارهای هواشناسی سطح زرد (آگاهی)، سطح نارنجی (آمادگی) و سطح قرمز (اقدام) است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...