تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در آینده‌ای نزدیک - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دادستان عمومی و انقلاب اشکذر خبر داد:

تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در آینده‌ای نزدیک

یزد ـ دادستان عمومی و انقلاب اشکذر گفت: به زودی شاهد تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

به گزارش اکودام، سیدمحمد ابراهیم اقبالی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اظهار داشت: حفاظت از آب‌های زیرزمینی و حفظ محیط زیست نیازمند همکاری متقابل مردم و تعامل مسئولان ازطریق مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی است.

وی بیان کرد: در راستای حفاظت و حراست از آب‌های زیرزمینی باید تعامل و همکاری بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضائی استان در زمینه حفظ منابع آبی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با بیان اینکه طرح‌های سازگاری با کم آبی باید به گونه‌ای پیش بینی و اجرا شود که مشکل کم آبی استان و شهرستان اشکذر در تمامی بخش‌ها مدیریت شود، اظهار داشت: اگر در حال حاضر مدیریت مناسب را در زمینه منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم در آینده شاهد تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین خواهیم بود.

اقبالی در مورد حفاظت از منابع آب و جلوگیری از تعرض به دشت چرخاب تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع این دشت باید از مهمترین و اساسی‌ترین برنامه‌های مشترک در راستای احیای حقوق عامه و تقویت پدافند زیستی باشد.

وی با اشاره به پیش بینی حجم آب مناسبی برای صنایع استان تاکید کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش صنعت و استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب‌ها می‌توان به ایجاد شهرک‌های صنعتی و رونق صنعت در جهت مشاغل جایگزین کشاورزی کمک کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: حفظ ذخایر آبی برای آیندگان و تسریع در روند توسعه کشور در گرو همکاری متقابل مردم و تعامل مسئولان ازطریق مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی است.

به گزارش اکودام، در این نشست تصمیماتی در خصوص ساماندهی وضعیت پسآب و تأمین آب شرب شهرک صنعتی نیکو اشکذر نیز صورت گرفت.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...