بهای گندم ۲ روزه به کشاورزان یزد پرداخت می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر سازمان تعاون روستایی :

بهای گندم ۲ روزه به کشاورزان یزد پرداخت می‌شود

یزد - مدیر سازمان تعاون روستایی یزد بابیان اینکه بهای گندم به قیمت تضمینی از قرار کیلویی ۲۵ هزار ریال از کشاورزان استان خریداری و ۴۸ ساعته پرداخت می‌شود، پیش‌بینی کرد که امسال ۱۲ هزار و ۲۵۰ تن محصول خریداری شود .

یدالله جوادپور روز چهارشنبه، با اشاره به اینکه گندم کالای راهبردی است، افزود: تسهیل در خرید محصول و پرداخت به موقع هزینه ها به تولید کنندگان می تواند دست دلالان را در خرید کوتاه کند.

وی اظهارداشت: هم اکنون ۹ شرکت تعاونی روستایی آماده خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است که عمده  مراکز خرید در ابرکوه و  خاتم مستقر است.

جواد پور با تاکید بر اینکه ظرفیت سیلوی یزد افزون بر ۸۵ هزار تن است، خاطرنشان کرد: این عدد ظرفیت خوبی برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان است و از این بابت مشکلی نداریم.

مدیر سازمان تعاونی روستایی یزد از مسوولان شرکت های تعاونی استان ، خواست به نمایندگی از اداره کل غله، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برای تولید آرد با کیفیت مدیریت کنند.

برداشت محصول گندم از اوایل هفته آینده با توجه به شرایط اقلیمی در مناطق گرمسیر آغاز می شود.

همچنین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد هفته گذشته به ایرنا گفت: امسال از سطح  ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار به طور متوسط در هر هکتار چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول گندم برداشت می شود.

محمد علی حاتمی زاده اظهارکرد: انتظار می رود  از این میزان سطح زیرکشت  ۳۶ هزار تن محصول تولید شود که این عدد نسبت به سال قبل به دلیل تغییر الگوی کشت و محدودیت منابع آبی چهار هزار تن کاهش دارد.

وی از کشاورزان خواست در موقع برداشت ، محصول را تحویل مراکز خرید تعاونی روستایی و بخش خصوصی معتبر تاییده شده توسط سازمان جهاد کشاورزی قررا دهند.

در استان یزد ۱۱۴ هزار هکتار اراضی شامل ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار   (۷۱درصد) باغی و هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه‌ای به کاشت محصولات اختصاص دارد.

جمعیت بهره بردار بخش کشاورزی استان حدود ۷۰ هزار خانوار است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...