پیش بینی برداشت ۳ هزار تن گندم در بهمئی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیش بینی برداشت ۳ هزار تن گندم در بهمئی

پیش بینی می‌شود درفصل برداشت امسال بیش از ۳ هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی شهرستان بهمئی برداشت شود.

سنایی فرماندار بهمئی گفت: امسال ۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این مقدار ۲۰۰ هکتار آبی و ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار دیم است.
سنایی با بیان اینکه آغاز فصل برداشت گندم در این منطقه از نیمه اول اردیبهشت ماه است افزود: شهرستان بهمئی به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی گرم، اولین شهرستان استان است که کار برداشت گندم در آن آغاز شد.
او با اشاره به اینکه کشاورزان باید در فصل برداشت توصیه‌های کارشناسان کشاورزی را رعایت کنند بیان کرد: با توجه به همجواری شهرستان بهمئی با استان خوزستان و شهرستان‌های بزرگ و پر تردد، تدابیر لازم برای تردد ادوات کشاورزی در زمین‌های مجاور و محور‌های ارتباطی با همکاری نیرو‌های نظامی لحاظ شده است.
راهدار بهمئی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی هم گفت: یک مرکز خرید به نام اتحادیه خرید در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی فعال است که در زمان برداشت گندم، برای خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان در محل حضور دارند.
راهدار بهمئی با بیان اینکه امسال آمادگی خرید حجم بالای گندم را داریم افزود: نمایندگان جهادکشاورزی، شرکت غله، خدمات بازرگانی و تعاون روستایی در مراکز خرید حضور دارند و بر نحوه خرید تضمینی این محصول از کشاورزان نظارت می‌کنند.
او با تاکید بر اینکه امسال خریدی خارج از دستورالعمل خرید تضمینی نخواهیم داشت بیان کرد: در سال زراعی جاری خرید توافقی یا آزاد در شبکه وجود ندارد، چون این اقدام خلاف مقررات است.
مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه، امسال برداشت گندم با ۱۰ دستگاه کمباین در نقاط مختلف شهرستان انجام میشود و به مرور بر تعداد این دستگاه‌ها افزوده خواهد شد گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت این دستگاه‌ها اندیشیده شده است.
آقای راهدار بهمئی از اتخاذ تدابیر لازم با اعضای مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی و تیغه زنی حاشیه راه‌ها خبر داد.
سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...