قلع و قمع ملخ‌های صحرایی در ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قلع و قمع ملخ‌های صحرایی در ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود شرایط سخت و بحرانی شیوع ویروس کرونا اما تاکنون ۳۰ هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این استان از وجود آفت ملخ صحرایی پاک شده‌است.

به گزارش اکودام، خسرو عمرانی روز یکشنبه افزود: با توجه به پیش بینی سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در باره حمله دسته‌های جدیدی از این آفت به کشور و استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با این آفت در اسن استان تا ۲۰۰ هزار هکتار نیز برسد.

وی بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان است.

عمرانی اضافه کرد: بیشترین آلودگی عرصه‌های استان بوشهر به آفت ملخ صحرایی در مناطق کوهستانی و در حاشیه عرصه‌های باغ‌ها در منطقه دشتستان و دشت پلنگ شهرستان دشتی است که با توجه به مبارزه صورت گرفته تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ هزار لیتر سم برای سمپاشی عرصه‌های طبیعی، مزارع و باغ‌ها در این استان مصرف شده‌است و محدودیتی برای تامین سم مورد نیاز وجود ندارد و تلاش شده برای حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست کار سمپاشی در ۲۸ کانون آلوده استان بوشهر انجام شود.

عمرانی گفت: در زمان حاضر ۲۵ گروه مبارزه، ۳۰ گروه ردیاب، یک فروند هواپیمای سمپاش، ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی و ۱۰۰ دستگاه سمپاش زمینی در اختیار داریم که با همت مردم، شوراها، دهیاری‌ها کار سمپاشی و ردیابی ملخ‌های صحرایی را در استان بوشهر انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های ردیابی و پایش بلافاصله گزارش ریزش ملخ و یا خروج پوره‌ها را اعلام می‌کنند و مبارزه با ملخ‌های بالدار و پوره‌ها به صورت شیمیایی و با دسته‌های تخم در سطح‌های محدود به صورت مکانیکی و تخریب کانون‌های تخم‌ریزی انحام شده‌است.

عمرانی افزود: پیش‌بینی جهانی این است که دسته‌های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه‌جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آنها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...