مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۱ هزار هکتار رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۱ هزار هکتار رسید

زاهدان - رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۱ هزار و ۶۱۰ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام‌حیدر زورقی روز شنبه اظهارداشت: ۳۲ هزار هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۱۹هزار و ۶۱۰ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ صحرایی در سراسر سیستان و بلوچستان در حال انجام است، افزود: شهرستان‌های سرباز با ۶ هزار و ۵۷۷ هکتار، قصرقند با پنج هزار و ۶۲۸ هکتار، نیکشهر با ۶ هزار و ۱۶۰ هکتار، کنارک با ۹ هزار و ۶۲۰ هکتار و ایرانشهر با ۷ هزار و ۵۵۶ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست.

وی تاکید کرد: بارندگی‌ها و گرمای هوا شرایط را برای افزایش جمعیت ملخ‌هایی که قبلا موفق به تخم‌ریزی شده‌اند فراهم کرده است.

زورقی از مدیران جهاد کشاورزی خواست مراتب این هشدار را به همه مراکز جهادکشاورزی و بهره‌برداران بخش کشاورزی مناطق اعلام و در اسرع وقت نشست ستاد بحران به ریاست فرماندار شهرستان را تشکیل تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات و کمک دستگاه‌های اجرایی نسبت به رصد و مبارزه با این آفت خطرناک اقدام شود.

وی ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.
به گزارش اکودام، ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...