پیش بینی ضرر ۳.۷ میلیارد دلاری پاکستان از حمله ملخ‌های صحرایی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیش بینی ضرر ۳.۷ میلیارد دلاری پاکستان از حمله ملخ‌های صحرایی

اسلام‌آباد - سازمان خوار و بارر و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد: پاکستان در معرض موج دوم حمله ملخ‌های صحرایی قرار گرفته است و اگر این کشور اقدامات موثر برای کنترل آن انجام ندهد متحمل ضرر اقتصادی ۳.۷ میلیارد دلاری خواهد شد.

رسانه‌های پاکستان روز چهارشنبه،گزارش فائو برای ماه آوریل را منتشر کردند و در این درحالی است که دولت اسلام‌آباد همزمان با بحران همه گیر ویروس کووید-۱۹ در حال مهار موج دوم هجوم ملخ‌های صحرایی می‌باشد.

فائو اعلام کرد: تمام پاکستان در معرض موج دوم تهاجم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته است و اگر اقدامی برای مهار آن انجام نشود معیشت این کشور متحمل خسارت ۶۰۰ میلیارد روپیه‌ای معادل تقریباً بیش از ۳.۷ میلیارد دلار خواهد شد.

براساس این گزارش، حدود ۳۸ درصد از مناطق پاکستان به محل تولید نسل ملخ‌های صحرایی تبدیل شده است جایی که زمستان مرطوب شرایط ایده آل برای تولید نسل ملخ‌های صحرایی در کمربند کشاورزی ایجاد کرده است.

فائو در گزارش خود افزود: انتظار می‌رود موج مهاجرت‌های جدید ملخ صحرایی به داخل پاکستان با عبور از مرزهای ایران طی چند هفته آینده انجام شود و این موضوع شرایط را در سال جاری وخیم‌تر کرده است زیرا برای نخستین بار در دهه‌های اخیر موج دوم حمله هوجم ملخ‌های صحرایی رخ خواهد داد.

در این گزارش مدت موج دوم هجوم ملخ‌های صحرایی طولانی و پیامدهای آن تهدید بی‌سابقه توصیف شده که امنیت غذایی و معیشت مردم در پاکستان و منطقه همزمان با آغاز باران‌های موسمی  و فصل کاشت را در خطر جدی قرار داده است. محصولات اخیر کاشته شده در مزارع پاکستان از جمله گندم، نخود و دانه‌های روغنی در معرض خطر آسیب جدی قرار دارد.

منابع خبری پاکستان نوشتند: معیشت این کشور در برابر ویروس همه گیر کووید-۱۹ به زانو درآمده، وضعیتی که خانوارهای پاکستانی را با خطر کمبود تغذیه مواجه ساخته و احتمال افزایش سطح فقر در این کشور وجود دارد.

براساس این گزارش، مناطق روستایی  از جمله ایالت سِند در جنوب پاکستان در خطر مضاعف هجوم ملخ‌های صحرایی قرار دارد که میزان آسیب آن نیز بالا پیش بینی شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی ...

کشاورزی۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی و د...

کشاورزیصادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیری...

کشاورزیمرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت و...