پیش بینی حمله ۳ برابری ملخ ها در مقایسه با سال گذشته - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

پیش بینی حمله ۳ برابری ملخ ها در مقایسه با سال گذشته

شیراز _ رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: طبق پیش بینی انجام شده طی ۱۵ روز آینده با حمله ۲ تا ۳ برابری ملخ ها در مقایسه با سال گذشته مواجه خواهیم بود.

به گزارش اکودام، محمد رضا درگاهی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ستاد گیاه پزشکی فارس رصد، پایش و مبارزه با آفت خطرناک ملخ صحرایی را ضروری اعلام کرد و گفت: پارسال ۹ استان کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشترین درگیری را با این آفت داشتند و در ۷۵۰ هزار هکتار با این آفت مبارزه شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود استان‌های جنوبی در ۱۵ روز آینده با حجم ۲ یا ۳ برابری در مقایسه با پارسال با حمله ملخ‌ها روبرو شوند.

وی گفت: در مرحله اول اعتبارات دولت برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی ۲۵ میلیارد تومانی تخصیص یافته است و در روزهای آینده نیز هیئت دولت ۳۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار تخصیص می‌دهد که برای رصد، پایش و مقابله با آفت ملخ صحرایی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، در ادامه گفت: تا امروزدر بیش از ۱۰۰ هزار هکتار با این آفت مبارزه و بیش از ۵ میلیون هکتار پایش انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این نشست از ایجاد ٢ آمادگاه با تجهیزات کامل و سموم در استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ٩ هزار هکتار مبارزه و ٢۶٠ هزار هکتار پایش آفت ملخ صحرایی، در مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده است.

قاسمی به کشاورزان هشدار داد، که طبق پیش بینی‌های متخصصان و کارشناسان تا پایان خرداد ماه آمادگی لازم برای هجوم دسته‌های بزرگ ملخ‌ها را داشته باشند و در صورت مشاهده با شماره ١۵٠۴ تماس بگیرند تا کارشناسان جهاد کشاورزی اقدامات مقابله‌ای را انجام دهند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...