‌ خروج گندم کهگیلویه و بویراحمد به دیگر نقاط کشور گرفته شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

‌ خروج گندم کهگیلویه و بویراحمد به دیگر نقاط کشور گرفته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوی خروج گندم تولیدی این استان به دیگر نقاط کشور به ویژه به صورت قاچاق و عرضه خارج از شبکه گرفته شود.

سید حشمت الله صمیمی دوست روز شنبه در نشست کمیسیون خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نیروی انتظامی این استان اقدام به برخورد قضایی با رانندگان کامیون های حمل قاچاق و عرضه خارج از شبکه گندم تولیدی استان به دیگر نقاط کشور کند.

وی افزود: این کامیون ها برای تحویل گندم قاچاق و عرضه خارج از شبکه باید به سوی نزدیکترین مرکز خرید گندم کهگیلویه و بویراحمد هدایت یا به اداره های جهاد کشاورزی شهرستان های استان ارجاع داده شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرمانداران این استان موظفند با تدابیر لازم از خروج قاچاق و عرضه خارج از شبکه گندم تولیدی استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری کنند.

صمیمی دوست عنوان کرد: گندم تولیدی کهگیلویه و بویراحمد باید در کمترین زمان ممکن و با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری و ذخیره سازی شود.

وی ابراز داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت قیمت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز به کشاورزان این استان شتاب بخشی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سامانه ملی ثبت شود.

صمیمی دوست اظهار داشت: بر اساس اعلام مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود که امسال میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان ۷۵ هزار تن باشد.

وی افزود: ۹ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که همگی آنها فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان این استان برای تحویل گندم مازاد بر نیاز بالا بودن نرخ کرایه حمل از مزرعه تا مرکز خرید است.

صمیمی دوست عنوان کرد: نشستی با مسؤولان شرکت های حمل و نقل بار کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی نرخ کرایه حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید برگزار و تصمیم های لازم گرفته شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...