بیش از ۲۰ هزار دام در دامغان پلاک‌کوبی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۲۰ هزار دام در دامغان پلاک‌کوبی شد

سمنان - مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: بیش از ۲۰ هزار دام سبک و سنگین در این شهرستان، با هدف تعیین آمار دام‌های بومی منطقه، پلاک‌کوبی شد.

سید محسن طباطبائیان روز شنبه، بیان کرد: اجرای طرح پلاک کوبی بیش از ۲۰ هزار دام طی سال گذشته با هدف ایجاد هویت، جلوگیری از سرقت دام و مشخص شدن آمار دامی هر منطقه، اجرا شد.

وی اضافه کرد:  اجرای طرح پلاک کوبی در سراسر شهرستان دامغان اجرا می شود و تلاش می شود آمار پلاک کوبی دام منطقه به ۱۰۰ درصد برسد.

طباطبائیان اظهار داشت: یکهزار و ۱۰۰ واحد دامداری با ظرفیت ۴۰۰ هزار دام سبک و سنگین در شهرستان فعال است که از این تعداد ۲۵۰ واحد دامداری دام سنگین و ۸۵۰ واحد پرورش دام سبک وجود دارد.

وی به ظرفیت دامداری‌های دامغان اشاره کرد و ادامه داد: در دامداری‌های این شهرستان ۳۸۰ هزار دام سبک و ۱۲ هزار راس گاو و گوساله شیری و پرواری پرورش می‌یابد.

طباطبائیان با اشاره به وجود مرکز اصلاح نژاد دام در دامغان افزود: در حال حاضر، ۲ هزار رأس دام سبک در این مرکز در جنوب دامغان پرورش می یابد که افزایش دوقلوزایی و پرورش آن در فضای بیشتر، از مهم‌ترین عوامل ایجاد و راه‌اندازی این مرکز بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم به شیر، گوشت قرمز، و دیگر تولیدات دامی، سیاست کلی جهاد کشاورزی نیز حمایت‌های تسهیلاتی از واحدهای دام‌پروری باهدف افزایش محصولات و تامین نیاز بازار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در سال ۹۸ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت دام سبک، سنگین و شتر در شهرستان تولید شد که از این میزان یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت در شهرستان مصرف شد.

سال گذشته سه واحد گاوشیری با ظرفیت ۱۰۵ راس، یک واحد بوقلمون با ظرفیت ۲ هزار قطعه و ۶ واحد بره پرواری با ظرفیت یکهزار و ۷۰۰ راس در دامغان آغاز به کار کرد.

حدود ۵۰ درصد دام های دامغان توسط عشایر نگهداری و پرورش داده می‌شوند. شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...