علت هجوم ملخ های بومی در مراتع قم چیست؟ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

علت هجوم ملخ های بومی در مراتع قم چیست؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:امسال به دلیل افزایش بارندگی، تراکم ملخ بومی در مراتع قم افزایش پیدا کرده است.

عباس پورمیدانی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به طغیان ملخ بومی در قم اظهار کرد: یک نوع ملخ بومی که در مراتع استان وجود دارد که با ملخ‌های صحرایی متفاوت است، امسال به دلیل افزایش بارندگی،ملخ بومی در مراتع استان افزایش پیدا کرده است؛ در حالی که باید تعداد این ملخ در هکتار زیر هزار یا ۵۰۰ عدد باشد، اکنون تعداد آن در برخی از مراتع استان به ۲۰۰ هزار عدد در هکتار رسیده است.

او ادامه داد: کانون‌های انتشار ملخ بومی در استان قم شناسایی شدند و حدود ۳۰ هزار هکتار از مراتع استان به شدت به این نوع از ملخ آلوده هستند. مبارزه با ملخ بومی در حدود ۴۰۰ هکتار از مراتع قم صورت گرفته است. بیشتر مراتعی را برای مبارزه درنظر گرفتیم که نزدیک به شهر هستند و ممکن است که ملخ از این مراتع به داخل قم برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: ملخ‌های بومی استان اکنون در سن پرواز نیستند، ولی به زودی به سن بلوغ می‌رسند و قادر به پرواز خواهند بود که امکان ورودشان به شهر است، البته ملاحظاتی در زمینه مبارزه با این ملخ‌ها وجود دارد که به محیط زیست آسیب نرسد. به دنبال مبارزه حداقلی هستیم تا پس از گرم شدن هوا و به تبع آن افزایش تلفات، شاهد کنترل ملخ‌های بومی در استان قم باشیم.

پورمیدانی با اشاره به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار نوبت خسارت سیل، تگرگ و سرما را در بخش کشاورزی استان را داشتیم. خسارت‌های وارد شده به این بخش  احصاء شده است و مجموع اعتبار درخواستی استان حدود ۷۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های مستقیم به بخش کشاورزی امسال است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...