نمایندگان استان کرمانشاه با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کردند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نمایندگان استان کرمانشاه با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کردند

نمایندگان مردم شهرستان های کرمانشاه و سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با "کاظم خاوازی" وزیر جهاد کشاورزی و مدیران ارشد این وزارتخانه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که با حضور احمد صفری و سیدجواد حسینی کیا نمایندگان شهرستان های کرمانشاه و سنقر و کلیایی برگزار شد مهمترین برنامه‌ها و اقدامات بخش کشاورزی مورد بحث و بررسی صورت گرفت.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این دیدار  روز پنجشنبه برگزار شد در تشریح جزییات آن گفت: در حوزه شهرستان سنقر و کلیایی مطالباتی مطرح شد که وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص قول مساعد داد.
حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا افزود: تکمیل سیستم های آبیاری نوین در دشت سطر ، تجهیز مراکز اداری و جذب کارشناسان این مراکز از مطالبات بخش کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی بود.
وی اختصاص کود برای کشت های بهاره را از دیگر مطالبات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد ، پرداخت خسارت های بیمه کشاورزی بر اساس بیمه درآمدی است به این معنا شرکت های بیمه ای بر اساس درآمد فروش محصولات سالم ، بیمه خسارت را پرداخت کند.
حسینی کیا اضافه کرد: این پیشنهاد مورد استقبال وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت و پیشنهاد شد که استان کرمانشاه را به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب کنند.
وی مهمترین مزیت اجرای این طرح را بالابردن بردن انگیزه مردم برای توسعه کشاورزی عنوان کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه بخش گلخانه ای ، توسعه سیستم های آبیاری نوین و تبدیل زمین های دیم به آبی ، بهره مندی کرمانشاه از سامانه سردسیری و توجه به برندهای کشاورزی از جمله موضوعاتی بود که از سوی احمد صفری نماینده شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.
حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا افزود: وزیر جهاد کشاورزی قول داده اند که سفر کاری قریب الوقوعی را به استان داشته باشند و با انجام این سفر و بازدیدهای میدانی و جلسات تخصصی امیدواریم جهشی در کشاورزی استان به وقوع بپیوندد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...