خاوازی: هنرستان‌های کشاورزی به‌روز رسانی می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خاوازی: هنرستان‌های کشاورزی به‌روز رسانی می‌شود

وزریر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنرستان‌های کشاورزی نیروهای انسانی این بخش در آینده هستند، گفت: جهاد کشاورزی طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش به دنبال نوسازی و به روز رسانی تجهیزات هنرستان‌های کشاورزی است.

کاظم خاوازی روز شنبه در آیین شروع سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ که در هنرستان امام علی (ع) بخش کهریزک شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: جهاد کشاورزی “طرح کشاورزان آینده” را تدوین و به شورای عالی عشایری و روستای کشور ارسال کرده تا دانش آموختگان بخش کشاورزی به راحتی وارد این عرصه شوند.

وی ادامه داد: براساس “طرح کشاورزان آینده” تجهیز، تکمیل و به روز رسانی تجهیزات هنرستان های کشاورزی و ورود هنرجویان این بخش به بازار کار با سرعت بیشتر و بروکراسی اداری کمتری صورت خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان در تامین امنیت غذایی کشور نقش برجسه ای دارند، خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد در این بخش یکی از اصلی ترین دغدغه جهاد کشاورزی است.

خاوازی اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در بخش کشاورزی برای ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی باید در دستور کار آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش کشاورزی کشور در شرایط سخت تحریم ها نقش اقتصادی خوبی داشته است، اعلام کرد: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی طی سال گذشته هشت و هشت دهم بوده است که موجب مثبت شدن رشد اقتصادی کشور شده است.

خاوازی یادآور شد: بخش کشاورزی کشور طی پنج ماه امسال نیز با رشد خوب اقتصادی همراه بوده که تمامی این موارد به دلیل وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد صورت گرفته است.

آیین بازگشایی مدارس شهرستان ری در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰همزمان با کل کشور صبح امروز با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در هنرستان امام علی (ع) بخش کهریزک شهرستان ری آغاز شد.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...

کشاورزی‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به باز...

کشاورزیواردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار گمرک ایران، واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رس...

کشاورزی۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به سیر صعودی قیمت در بازار گوشت قرمز از اواخر بهار سال گذشته تا امروز، وضعیت صنعت دامپروری ک...