نقش موثر بخش کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

نقش موثر بخش کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی می‌تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و نقش موثری در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در ادامه سفر به استان گلستان و در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۸ پروژه‌ عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس، ایران را از جمله کشورهای قدرتمند در کشاورزی برشمرد و افزود: رشد اقتصادی کشور مدیون بخش کشاورزی است.

وی، تولید گندم در کشور را کافی دانست و گفت: ما برای تامین نان مردم به کشور دیگری نیاز نداریم.

خاوازی با اشاره به تولید ۲.۷ میلیون تن گوشت سفید در کشور، اظهار کرد: سالانه حدود ۱۱ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نگاه زنجیره‌ای به تولید و در نظر گرفتن تمامی حلقه‌های این زنجیره را از اولویت های مهم این وزارت عنوان و تاکید کرد: نگاه امروز ما در بخش کشاورزی نگاه زنجیره‌ای است و لازم است حلقه‌های تولید مانند یک زنجیره در کنار هم قرار بگیرند تا ارزش افزوده تولید افزایش و ضایعات کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی واحد فرآوری پشم در گنبدکاووس گفت: دومین میدان دام کشور هم در گنبد کاووس قرار دارد بنابراین راه اندازی واحد فرآوری پشم در این شهرستان ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۳۰ میلیون تن تا پایان سال خواهد رسید، تصریح کرد: بخش کشاورزی می‌تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و نقش موثری در اجرای سیاست های اقتصاد بدون نفت دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...

کشاورزی‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به باز...

کشاورزیواردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار گمرک ایران، واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رس...

کشاورزی۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به سیر صعودی قیمت در بازار گوشت قرمز از اواخر بهار سال گذشته تا امروز، وضعیت صنعت دامپروری ک...