شبکه اجتماعی تاک برای ارتباط مستمر با کشاورزان ایجاد شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر جهاد کشاورزی:

شبکه اجتماعی تاک برای ارتباط مستمر با کشاورزان ایجاد شد

وزیر جهاد کشاورزی یکی از معضلات بخش کشاورزی را نبود ارتباط پیوسته با کشاورزان دانست و گفت: ایجاد شبکه اجتماعی تاک می تواند ارتباط ما با کشاورزان را مستمر سازد.

«کاظم خاوازی» روز چهارشنبه در مراسم رونمایی نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) که در محل این وزارتخانه برگزار شد افزود: سال ها بر روی ایجاد ارتباط پیوسته با کشاورزان در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تلاش می شود.
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی برای راه اندازی مراکز خدمات ترویجی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه بحث دانش در بخش کشاورزی مغفول باقی مانده است، تصریح کرد: بهره برداران بایستی در اطلاعات و دانش قوی باشند تا بتوانند با استفاده از دولت الکترونیک و بکارگیری آن، بهره وری را افزایش دهند.
خاوازی گفت: این مهم نیازمند آموزش کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه در بخش اطلاعات، بهره‌برداران نیاز به آگاهی از مسائل روز بازار و تسلط به قیمت ها دارند، افزود: همچنین کشاورزان باید از سیاست های بخش کشاورزی مطلع باشند.
خاوازی ادامه داد: در واقع بهره برداران باید قوانین، دستورالعمل‌ ها و بخشنامه های مرتبط با حوزه کشاورزی را در اختیار داشته باشند تا دیگر نیاز به حضور در مجموعه های وزارت جهاد و مجموعه های وابسته نداشته باشند و در عین حال از خدمات دولت الکترونیک بهره‌مند شوند.
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: کشاورزان باید بتوانند واحدهای فنی خدماتی منطقه خود را بشناسند.
خاوازی ادامه داد: برخی از کشاورزان امروزه نیازمندند تا کالاهای خود را به جامعه معرفی کنند بنابراین این اپلیکیشن علاوه بر در نظر گرفتن این موضوعات با داشتن اطلاعات اقلیمی و پیش‌بینی مخاطرات به تولید کنندگان و کشاورزان کمک بسیاری می‌کند.
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: اکنون دانش زیادی در موسسات پژوهشی، وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها وجود دارد و این اطلاعات بایستی به نحوی به کشاورزان منتقل شود که موجب افزایش درآمد آنها و بهبود عملکرد شان شود.
خاوازی تصریح کرد: کشاورزان باید از تبادل اطلاعات کشاورزان پیشرو در شبکه اجتماعی تاک بهره مند شوند.

پاسخگویی آنلاین به کشاورزان به‌زودی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرار است در شبکه اجتماعی تاک بزودی سیستم پاسخگویی آنلاین برای حضور دو هزار عضو هیات علمی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با هدف پاسخگویی به کشاورزان ایجاد شود.
خاوازی افزود: این شبکه، راهکاری است تا کشاورزان بتوانند سوالات، پیشنهادات و توصیه های خود را به مدیران ارایه دهند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این شرکت طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن...

کشاورزیواردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های ا...

کشاورزیگندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری ت...

کشاورزیبرخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام...